MS Kalender NL 3MS Kalender NL 4MS Kalender NL 5CampagnebeeldMS Kalender
Organisatie
Mercy Ships
Thema van de campagne
Fita, jongen met een tumor in het gezicht

Deze mailing werd gedropt tijdens de grote mediacampagne die Mercy Ships eind 2018 in Vlaanderen voerde. Het boegbeeld van de campagne was BV Cath Luyten. Ze ging aan boord van de Africa Mercy en getuigde over haar ervaringen in talkshows op de Vlaamse tv en radio. Onze mailing speelde in op de massale media-aandacht voor Luyten als ambassadeur van Mercy Ships. Zowel in de folder als de brief van de Nederlandstalige versie van de mailing gebruikten we foto’s van haar bezoek aan het ziekenhuisschip.

De impact van de mediacampagne – die enkel in Vlaanderen gevoerd werd – was duidelijk merkbaar in de resultaten. Aan Nederlandstalige zijde wierven we dubbel zoveel nieuwe donateurs als bij onze Franstalige buren. Ook de gemiddelde gift lag beduidend hoger bij de Vlaamse donateurs.

Dat de mailing het ook goed deed in de Franstalige versie (zonder grote mediacampagne of verwijzing naar Cath Luyten) is te danken aan de sterke copy van de brief én de mooie, grote kalender die de donateurs bij de mailing ontvingen.

In het algemeen scoorde deze campagne erg goed. Het totale antwoordpercentage én de gemiddelde gift waren heel hoog in vergelijking met het gemiddelde resultaat van de recruteringen van Mercy Ships in 2018. Sterker nog: per nieuwe donateur maakte de organisatie winst!

Contacteer ons